Handsfree noise gate

De Noise gate pcb voor handsfree is te verkrijgen op Ebay SSM2167 is de chip op de PCB. Het is een kleine 1.5 bij 2 cm PCB.

Voor amateur gebruik in de auto R2 22K en R1 1K5 beide originele weerstanden verwijderen. Er zitten gaatjes in de print voor draad weerstanden geen smd nodig.

C2 verhogen met 10 microFarad door deze over het origineel te plaatsen. Ook geen SMD.

Output met potmeter ( Log type dus een B ) van 4k7 of 2k2 reduceren naar gewenst niveau.

Vergeet met een condensator microfoon niet een 10K pull up te gebruiken.

PTT for X-Phase PD0RSW

Hierbij het schema voor de schakeling.   Als je nu het stuk kabel tussen pen 8 en 3 kort houdt, en achter de optocoupler de langere kabel kan er geen HF terugslaan in de set.

Dus het stuk je rond de optocoupler opbouwen op een smalle postzegel  net achter de ACC plug en dan krimpkous er om heen.  Bij de bobbel van de led snij je de krimpkous open en dan kun je mooi zien of het geheel werkt en wanneer.

Groet  PE1HNT  Nico

 

X-phase PTT from IC701MKII

Lichtnet filter

Het origineel filter had slechts 10A  dit filter is goed voor 16A.   De kernen zijn wat groter en de condensatoren ook . Het geheel is ingebouwd in een doos die waterdicht afsluit.   Een metalen doos zou nog beter zijn geweest maar die had ik even niet op die maat. (27cm breed)

SWR Bridge wat zou het zijn

Een op de kop getikte brug geopend om te zien wat het nu is.  De lengtes van de aftap stukjes zijn precies 1 inch.   De weerstanden in het fw en rv deel zijn 100 ohm en er is een diode ingebouwd.  Dan is er nog een monitor stukje met een 60 ohm weerstand.

De 100 ohm weerstanden zijn niet origineel.   Er staan geen gegevens op de brug. De ingangs en uitgangs plug is zo te zien vroeger anders geweest.

Wel is er een tabel van de vorige eigenaar bij.De monitor zou 1.1mW afgeven bij 10W en 110mW bij 1000 Watt.

Wat valt op. De lengte is ongeveer 12cm  en er zitten aftap stukken van 1inch op.

De diameter van de mantel is precies 30mm en die van de kern 13,3mm

 

SWR brug

All connectors

Volgens berekening is het dus een 50 ohm systeem.